Bækkenbundstræning

Vil du vide mere om bækkenbundstræning? Læs om effekten ved bækkenbundstræning og årsager til slap bækkenbund. Kom i gang med bækkenbundstræning, kvinder!

Menopause

Nysgerrig på fordele og ulemper ved menopause? Læs om menopause og overgangsalder hos kvinder: Symptomer, forebyggelse og behandling af menopause!

Smerter i underlivet

Få relevant information om årsager til smerter i underlivet. Gynækologen forklarer og anbefaler – Læs mere om underlivssmerter her på siden.

Blødningsforstyrrelser

Læs om gængse årsager til blødningsforstyrrelser, og opdag hvilke faresignaler du bør være opmærksom på. Find info om blødningsforstyrrelse her.

Menstruationssmerter

Døjer du med menstruationssmerter? Læs om smerter ved menstruation her. Menstruationssmerter kan behandles – også medicinsk. Hør mere og få hjælp hos os!

Forstørrelser i underlivet

Har du symptomer på hævet livmoder eller forstørrelser i underlivet? Symptomer ved livmoderen er helt normalt og som oftest ganske ufarligt. Læs mere her!

Symptomer i underlivet

Har du symptomer, som du gerne vil have tjekket hos en dygtig gynækolog? Vi laver blandt andet undersøgelser for smerter i underlivetendometrioseforstørrelser i underlivet samt tegn på celleforandringer eller livmoderhalskræft.

Hvis du har menstruationssmerter, uregelmæssige blødninger eller andre symptomer på ubalancer eller underlivsproblemer, så læs mere eller kontakt os og få en tid til en gynækologisk undersøgelse. Kom ind til os, hvis du går og bekymrer dig over symptomer i underlivet. Så bliver du tjekket i trygge og rolige omgivelser.

Mærker du symptomer på underlivsproblemer?

Måske mærker du selv symptomer, som du gerne lige vil have tjekket. Eller måske er du blevet henvist af din praktiserende læge til at få tjekket symptomer i underlivet lidt mere grundigt, end din læge kan gøre.

Mange kvinder er nervøse eller lidt bekymrede, når de kommer til os med blødningsforstyrrelser, smerter eller symptomer på eksempelvis forstørrelser i underlivet, PCO eller livmoderhalskræft. Og det er helt forståeligt. Det er meget naturligt at blive bekymret, hvis din læge henviser dig med symptomer, eller hvis du selv kan mærke, at noget måske ikke er, som det plejer.

Husk: Symptomer behøver ikke at være farligt

Har du besøgt din læge og fået at vide, at du har symptomer på en sygdom i underlivet? Eller går du selv og mærker symptomer, som du er bekymret for at få tjekket? Eller noget som du måske håber, går væk af sig selv?

Vi kan berolige dig med, at det i de fleste tilfælde ikke er noget farligt, der har udløst symptomerne. De fleste, der kommer ind til os med symptomer, er helt sunde og raske og fejler ikke noget. Men det er kun godt at være opmærksom på symptomer og så komme herind og blive tjekket i stedet for at gå og være bekymret i dagevis eller ugevis. Bliv hellere tjekket én gang ”for meget” end at gå og vente og se tiden an.

Skulle du mod forventning have en sygdom i underlivet, er det rigtig godt, hvis du bliver tjekket tidligt. Det giver en bedre mulighed for hurtigt at få dig vel behandlet. Så ring til os hvis du mistænker, at du har symptomer i underlivet.